AddToAny

Schibsted slo knockout på konkurrentene i MFOs Kanalbattle

- Konkurransen er kjempetøff, så jeg blir stolt, sier innholdsleder i Schibsted Partnerstudio.
Fredag inviterte Markedsføringsforeningen i Oslo (MFO) ti ulike mediekanaler til å kjempe om annonsørenes gunst i høstens store Kanalbattle. Mediekanalene fikk ti minutter hver til å svare på spørsmålet «Hvorfor skal vi bruke penga våre på deg i 2022?», og de måtte også svare på utfordringer fra hverandre.

Til slutt stod det bare én vinner igjen, og denne gangen var det Schibsted, representert av innholdsleder Marthe Berg i Schibsted Partnerstudio.

- Det var så mange flinke folk her i dag og konkurransen er kjempetøff, så jeg blir stolt. Jeg er skikkelig imponert av Schibsted og hva vi får til, og jeg håper flere så hvor viktig samfunnsoppdraget vårt er, sier Berg.

Hun danket ut representanter for Aller Media, Egmont People, Snapchat, Tiktok, Facebook, Google, Clear Channel, Kontent og Nent Group, og fikk aller flest stemmer av de som fulgte arrangementet, enten fra Colosseum kino eller hjemmefra. Totalt kom det inn over 600 stemmer.

I sitt innlegg kunne hun både friste annnsørene med «garantert effekt» og et bidrag til å finansiere journalistikken til Schibsted-avisene dersom de la markedsbudsjettet hos dem.

Selv om Marthe Berg overbeviste publikum, kan hun røpe at hun har vært nervøs over å skulle delta på arrangementet.

- Det er en svært gjeng rundt med dyktige folk og noe av det Schibsted er god på er bredden vi har, så jeg har fått mange gode innspill fra alle de ulike retningene hos oss, fra innhold som jeg er god på, til podcast og influencere.

Dette er fjerde år på rad at MFO arrangerer Kanalbattle. I fjor var det Egmont People som vant.

Image-text:

Kjempet seg til topps:

Marthe Berg i Schibsted Partnerstudio intervjues av konferansier Øyvind Tørnquist etter å ha mottatt flest stemmer på MFOs Kanalbattle. Foto: Dag Robert Jerijervi

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Kommunikasjons- og organiseringsappen Spond vokser nå også utenfor Norges grenser. Midler har de fått blant annet av sitt eget markedsføringsbyrå.
Kampanje 23.10.2021
Tok hjem den aller gjeveste prisen under Vixen Awards.
Kampanje 22.10.2021
Totalt skal det deles ut 15 influencer-priser under årets Vixen Awards. Få med deg alle vinnerne her.
Kampanje 22.10.2021
Tidligere denne uken kunne Kampanje fortelle at Altibox var først ut av TV-distributørene med å få Netflix som del av det ordinære poengtilbudet. Nå følger Telia etter.
Kampanje 22.10.2021
Instagram-kontoen Ufinnsta, som har 750.000 følgere, har nå blitt til boka «Ufinn oppførsel - kunsten å bytte drone mot bilratt».
Kampanje 22.10.2021

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt