AddToAny

Sølvfisk til McDonald's: - Får frem smilet og feelgood-følelsen

McDonald's og Nord DDB sjarmerer Sølvfisk-juryen.
McDonald's og reklamebyrået Nord DDB tar imot Sølvfisken for juli for en film i serien «Generasjonsgapet», der forskjellene mellom far og sønn hviskes ut av et besøk på McDonald's.

- Kommunikasjon på tvers av generasjoner kan tidvis være krevende. Det har vel de fleste opplevd, det være seg på jobb - eller hjemme. Det er nettopp denne innsikten vinneren av Sølvfisken for juli har tatt tak i, sier juryen.

Torstein Skogeda og Thomas Eltvik har vært kreatører i Nord DDB. Filmen er produsert av Einar Film & Fortellinger med Aksel Hennie på regi.

- I filmen til McDonald's møter vi en velmenende far som prøver å overbevise sønnen om at det å brenne CD-er til kjæresten er en fantastisk og romantisk idé. I slike litt kleine generasjons-prater kan det være godt å ty til McDonald's for å finne tilbake til noe felles. Byråene har gjort en kjempefin cast, og funnet søte og troverdige karakterer som får frem smilet og feelgood-følelsen, avslutter de.

Les mer om juryen her: Han skal lede den nye Gullfisken-juryen

Dette er Nord DDBs første sølvfisk-vinner så langt i år, og deres første for McDonald's siden 2015.

- Vi er superhappy, sier Aleksander Hetland, som er Client Service Director i Nord DDB.

- Vi har tatt store steg med McDonald's, både kreativt og strategisk. Det er kult at vi har kommet til et sted med merkevaren hvor vi både kan gjøre denne typen feelgood-reklame, og treffe bredt, og samtidig gjøre arbeider om folk og samfunn som har litt mer brodd. Det er virkelig en drømmekunde å jobbe med.

Se filmen her:

Image-text:

Brennende kjærlighet:

CD-brenning tar nye former i reklamefilmen til McDonald's. Se den nederst i saken.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Kommunikasjons- og organiseringsappen Spond vokser nå også utenfor Norges grenser. Midler har de fått blant annet av sitt eget markedsføringsbyrå.
Kampanje 23.10.2021
Tok hjem den aller gjeveste prisen under Vixen Awards.
Kampanje 22.10.2021
Totalt skal det deles ut 15 influencer-priser under årets Vixen Awards. Få med deg alle vinnerne her.
Kampanje 22.10.2021
Tidligere denne uken kunne Kampanje fortelle at Altibox var først ut av TV-distributørene med å få Netflix som del av det ordinære poengtilbudet. Nå følger Telia etter.
Kampanje 22.10.2021
Instagram-kontoen Ufinnsta, som har 750.000 følgere, har nå blitt til boka «Ufinn oppførsel - kunsten å bytte drone mot bilratt».
Kampanje 22.10.2021

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt