AddToAny

Søker byråleder med Snapchat-filter hos konkurrentene: - På tide å gi blazeren over til noen andre

Reklamebyrået Brunch bruker en noe uortodoks metode i søket på ny byråleder.
Bruch med startet opp i 2016 av Try-kreatørene Simen Braathen og Markus Ivan Johansson og har gjennom koronaåret vokst fra fem til åtte ansatte. Selskapet har blant annet Red Bull, Orkla og SV på kundelisten.

Nå ser byrået etter en ny daglig leder ettersom Johansson ønsker å disponere tiden til andre arbeidsoppgaver i selskapet.

- Det er morsomt å drive for seg selv. Særlig når det går bra. Men etter fem år som kreatør, konsulent, vaktmester, IT-hjelp og daglig leder er det på tide å gi ledertrøya, eller rettere sagt blazeren, over til noen andre. Sånn at jeg kan konsentrere enda mer på å løse briefer, sier daglig leder Johansson.

I søket på ny byråleder infiltrerer Brunch i disse dager konkurrerende byråers kontorer med Snapchat-geofiltere. Try, Anorak, Trigger, Morgenstern, We Are Live, SMFB, Los & Co, Pol, Nord DDB og Anti har alle fått filtere i sammenheng med stuntet.

- Vi håper jo å friste noen mulige kandidater til å tenke at det er gøyere å være helt sjef for en sulten utfordrer, enn å bli altfor mett i stolen, forteller Braathen.

Geo-filteret til Try gikk live på lørdag, mens de resterende filterene går live mandag og tirsdag.

Se et utvalg av geo-filterene her:

Går bredt ut: Brunch tror deres nye byråleder kan befinne seg i de fleste reklamebyråer i Oslo-området.

Image-text:

Egne filtere:

Brunch bruker geofiltere i lokalene til konkurrerende byråer i jakten på ny leder. Her er det Try-ansatte, som nylig har fått Ferd som ny eier, som er i målskive. Foto: Brunch

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Reklamebyrået Clear Channel styrker salgsteamet med flere signeringer.
Kampanje 17.10.2021
Til våren dukker landets nye justisminister opp i underholdningsprogrammet «Kompani Lauritzen».
Kampanje 17.10.2021
Grønnere løsninger fristet når Joachim Husby skulle finne seg ny jobb.
Kampanje 16.10.2021
Try står samtidig bak en helt ny profil og nytt design.
Kampanje 15.10.2021
Henter fra Azerion, BCW og Høyskolen Kristiania.
Kampanje 15.10.2021

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt