AddToAny

Reiser hjem fra Google i New York - blir med på nytt norsk tech-eventyr

Reiser hjem fra Google i New York - blir med på nytt norsk tech-eventyr
- For meg var det viktig å bli en del av et ungt selskap i sterk utvikling, sier Øystein Teslo som går til Joymo.
Etter åtte år i Dublin og New York har Øystein Strand Teslo forlater Teslo Google og flytter hjem til Norge. Nå venter det norske teknologiselskapet Joymo, som nylig har vokst ut av miljøet på StartupLab i Oslo.

Teslo har de siste årene vært kundedirektør i Google og leder for partnerskap med mediebyråer. Nå blir han leder for partnerskap og vekst i Joymo og en del av ledergruppen.

- Hvordan blir overgangen fra Google i New York til et norsk selskap i Oslo?

-Det blir en overgang fra å jobbe i et utrolig stort tech-miljø i USA til et tech selskap i Norge, men jeg veldig gira på å være en del av et fremadstormende miljø på innovasjon og utvikling innen tech i Oslo, sier Teslo til Kampanje.

Han sier Joymo er en en perfekt kombinasjon av tech og å jobbe med noe han brenner for, fotball og idrett.

- Det er også et selskap som er i vekst både i Norge og utlandet og jeg gleder meg stort til å jobbe med våre eksisterende og nye samarbeidspartnere, sier Teslo.

- Ny type strømmetjeneste

Joymo har de siste tre årene utviklet og lansert en ny type strømmetjeneste for live kringkasting av idrett og aktivitet. Med selskapets teknologi kan særforbund, idrettsarrangement, klubber og individuelle utøvere nå ut til sitt eget dedikerte publikum.

Teslo forteller at dette var en mulighet det var vanskelig å si nei til.

- For meg var det viktig å bli en del av et ungt selskap i sterk utvikling, og aktivt få bidra til selskapets strategi og videre vekst, forteller Teslo.

Muligheten til å kombinere hans profesjonelle kompetanse med hans private engasjement var også avgjørende.

- Jeg er en stor idrettsentusiast og har tilbrakt mange år i breddefotballen på Hadeland. Derfor har jeg aktiv lett etter en mulighet til å kombinere lidenskapen for både idrett og teknologi. Etter mange gode samtaler med Joymo forstod jeg at dette var den perfekte jobben for meg, sier Teslo.

Satser internasjonalt

Leder for Joymo, Mike Emery, er veldig fornøyd med å styrke laget med Teslo. Selskapet har nylig gjennomført en større finansieringsrunde på 22 millioner, og blant annet fått inn Investinor, Tinius Stiftelsen (Blommenholm Industrier) og Altitude Capital på eiersiden.

Nå satser det unge teknologiselskapet utenfor de norske landegrensene.

- I løpet av de neste tolv månedene vil vi lansere våre tjenester inn i land som Sverige, Danmark, Finland, UK og USA. Med en internasjonal satsning fortsetter vi byggingen av et sterkt internasjonalt team. Derfor er vi veldig glade for å få med Øystein på laget vårt. Han bringer med seg masse kunnskap og erfaring som vil bidra til vår ambisiøse ekspansjon og vekststrategi, sier Emery.

Joymo-sjefen sier koronasituasjonen har gjort tjenestene deres høyaktuelle.

- Pandemi og smittevern har gjort våre tjenester høyaktuelle, og vi vil spille en viktig rolle for både lokal og global breddeidrett i fremtiden. Det ene er at man nå kan følge med på idrettsøyeblikkene, uten å fysisk være til stede. Det andre er at strømmingen gir en sårt tiltrengt inntektskilde til arrangører, klubber og lag, som fra før har store utfordringer med økonomi og finansiering, sier Emery.

Image-text:

Til Oslo:

Etter åtte år i Dublin og New York forlater Øystein Teslo stillingen som kundedirektør i Google, New York og blir leder for partnerskap og vekst i det norske teknologiselskapet Joymo.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Eirik Sjo Engen i reklamebyrået Mvh. skriver om tre ting han mener markedsførere kan lære av Forsvaret.
Kampanje 04.12.2020
- Vi har stor tro på at publikum forstår at det ikke var ment rasistisk eller nedsettende, sier Charlo Halvorsen i NRK.
Kampanje 04.12.2020
Møt Innafor-programleder Vilde Bratland Erikstad i Desemberintervjuet.
Kampanje 04.12.2020
613.000 var på det meste innom TV3 i løpet av Norge-Polen torsdag.
Kampanje 04.12.2020
Fikk ni priser i internasjonal pris for innholdsmarkedsføring.
Kampanje 04.12.2020

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt