AddToAny

Postgirobygget-vokalist rocker opp klassiker fra 50-tallet i ny mobilreklame

- Vi falt umiddelbart for ideen om Pengegaloppen, sier markedsdirektør Albert Arli i OneCall.
Postgirobygget-vokalist Arne Hurlen tolker Vidar Sandbeck-klassikeren «Pengegaloppen» i ny reklamefilm for OneCall.

- Den må ha blitt spilt hjemme da jeg vokste opp, for jeg husket bemerkelsesverdig mye av teksten og nesten all melodi. Spesielt verset der gubben var så tynn at han krøyp inn i sprekken i sparebøssa, må ha gjort inntrykk. For det kunne jeg utenat, sier Arne Hurlen.

Han var derfor ikke vanskelig å be da han ble spurt om å gjøre en tolking av klassikeren til mobiloperatøren OneCalls nye reklamefilmer. Men å komme fram til en endelig versjon, bød på noen utfordringer og ganske spenstige omveier.

- Selv om det er en god melodi, er den også litt krøkkete og stakkato. Så når tempoet måtte opprettholdes, var det ikke kjempelett å lage en ny versjon. Vi forkastet både en hip-hop-versjon som gikk for sakte, og en rockabillyversjon som ikke ga den rette stemningen - føler jeg fikk ideen om å dra den mot «Eye of the tiger» i uttrykket, altså mer rocka. Jeg er godt fornøyd, og synes det er skikkelig gøy å høre på den selv, sier Hurlen.

Her kan du se den nye reklamefilmen til OneCall der Arne Hurlen tolker den norske klassikeren fra 1950-tallet.

- Må tillate oss å feire litt

Filmene med Hurlens nyinnspilling er utviklet av Los & Co. Her vises en rekke situasjoner der folk bruker penger på ting og gode opplevelser, men det kan jo så lenge man også har andre regninger som skal betales, være som i sangen «både til litt bekymring og besvær.»

- Vi vet jo at det er viktig å være flink med pengene, men vi kan ikke være flinke absolutt hele tiden. Innimellom må vi tillate oss å feire litt, være impulsive og bruke penger på det vi har lyst på. Så når pengene flyr, kan det være lurt å spare der en kan. For eksempel på billig mobiltelefoni fra OneCall, sier Ragnar Roksvåg.

Filmene er laget i samarbeid med regissør Jesper Ericstam og Social Club. Markedsdirektør Albert Arli i OneCall er glad for at Hurlen takket ja, men legger ikke skjul på at han siden innspillingen har gått rundt med sangen på hjernen.

- Vi jobber mye med kommunikasjon og film gjennom et år, men det er sjelden prosjekter gir så mye energi i alle ledd som dette. Vi falt umiddelbart for ideen om Pengegaloppen, og derfra og inn har det handlet mest om å forvalte ideen smart og beholde all sjarmen på veien. Musikk er spesielt å jobbe med, fordi vi vet det både er personlig, og noe alle vil mene noe om. Men når vi til slutt fant stilen, ble sluttresultatet akkurat så bra som vi håpet på, sier Arli i OneCall.

Til å jobbe på prosektet har foruten Arli også Trine Norheim Rake og Pål Almark deltatt fra kunden, mens det kreative teamet i Los & Co har bestått av Charlotte Bakken og Ragnar Roksvåg. Jan Christian Fosseidbråten har som alltid vært strategisk rådgiver, mens Ingunn Kristensen er oppført som kundeansvarlig. Fra Social Club har i tillegg til Ericstam også Magnus Theorin vært med.

Image-text:

Rocka mobil-reklame:

Det svinger av mobiltelefon-selskapet OneCalls nye reklamefilm, men flere versjoner ble først laget. - Vi forkastet både hip hop- og rockabilly-versjonen, sier Arne Hurlen.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

I tillegg ansetter de to helt uten erfaring i faget. - Det de mangler av erfaring fra programmatisk veier de mer enn opp for med friske øyne og nye perspektiver.
Kampanje 27.09.2021
Konflikten mellom Clas Brede Bråthen og skiforbundet kan få en løsning dersom partene blir enige om det nye forslaget som ble sendt til hopplandslagets sponsorer denne helgen.
Kampanje 27.09.2021
McDonald's og Nord DDB sjarmerer Sølvfisk-juryen.
Kampanje 27.09.2021
- Jeg har latt meg fascinere av Nidaros, sier han.
Kampanje 27.09.2021
Ifølge en undersøkelse fra Norsk senter for informasjonssikring har hele én av fem nordmenn blitt mer bekymret for sin egen sikkerhet på nett det siste året.
Kampanje 27.09.2021

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt