Magma
08.06.2022
Glimt leverer til gull på og utenfor banen 1. Hva er den viktigste oppgaven i din jobb?
Som leder for marked og salg i FK Bodø/Glimt handler det først og fremst om å ta vare på og videreutvikle merkevaren Glimt samt nå budsjettmålene - og gjerne overgå dem, på markedsinntektene.
2. Hva er den viktigste egenskapen du tenker var avgjørende for at du fikk denne jobben?
Det er vanskelig å peke på én egenskap, jeg tror det er en kombinasjon av flere. Mens jeg studerte til å bli siviløkonom, jobbet jeg som frilansjournalist for blant andre Dagbladet, hvor jeg dekket eliteseriekamper på Aspmyra i Bodø og på Alfheim i Tromsø. Jeg har også mange år bak meg som styremedlem i en fotballklubb. Så det at jeg har jobbet tett med og har god kjennskap til fotballen og mekanismene i det å drive Relasjonsbygging er veldig viktig i min jobb, for å utvikle relasjoner vi allerede har - men også for å skape nye. Vi er veldig mye ute og presenterer klubben på ulike scener, noe som opptar mye tid. Samtidig er det veldig givende. Klubben er i vinden som aldri før, og svært mange vil ha en bit av oss. Da må vi være på tilbudssiden. Det er ikke mange år siden vi hadde en trener som ringte TV 2 og sa at spillerne skulle trene nakne, i et desperat forsøk på å få nasjonale medier til å rette øynene mot Glimt. Nå er den situasjonen snudd veldig, og glade er vi for det.
Bærekraft er også et veldig viktig begrep i Glimt. Ikke bare et begrep, men noe vi jobber med hele tiden, og i alt vi foretar oss. En partneravtale med Glimt skal være noe mer enn bare skilt på stadion eller sesongkort, vi ønsker at det skal være mer innovativt enn som så. Vi har utviklet vårt eget bærekraftsprogram kalt Action Now, som flere andre norske toppklubber innen fotball og håndball nå viderefører og henter inspirasjon fra i sin klubb. Det handler om hvordan vi bruker den posisjonen vi som idrettslag har, til å gjøre noe mer enn bare idretten vi bedriver. Vi har en plass i folk sine hjerter og sinn, og den rollen vil vi bruke til noe godt for miljøet og folkene rundt oss. Faktisk vant vi prisen for Årets spo
Gå til mediet2. Hva er den viktigste egenskapen du tenker var avgjørende for at du fikk denne jobben?
Det er vanskelig å peke på én egenskap, jeg tror det er en kombinasjon av flere. Mens jeg studerte til å bli siviløkonom, jobbet jeg som frilansjournalist for blant andre Dagbladet, hvor jeg dekket eliteseriekamper på Aspmyra i Bodø og på Alfheim i Tromsø. Jeg har også mange år bak meg som styremedlem i en fotballklubb. Så det at jeg har jobbet tett med og har god kjennskap til fotballen og mekanismene i det å drive Relasjonsbygging er veldig viktig i min jobb, for å utvikle relasjoner vi allerede har - men også for å skape nye. Vi er veldig mye ute og presenterer klubben på ulike scener, noe som opptar mye tid. Samtidig er det veldig givende. Klubben er i vinden som aldri før, og svært mange vil ha en bit av oss. Da må vi være på tilbudssiden. Det er ikke mange år siden vi hadde en trener som ringte TV 2 og sa at spillerne skulle trene nakne, i et desperat forsøk på å få nasjonale medier til å rette øynene mot Glimt. Nå er den situasjonen snudd veldig, og glade er vi for det.
Bærekraft er også et veldig viktig begrep i Glimt. Ikke bare et begrep, men noe vi jobber med hele tiden, og i alt vi foretar oss. En partneravtale med Glimt skal være noe mer enn bare skilt på stadion eller sesongkort, vi ønsker at det skal være mer innovativt enn som så. Vi har utviklet vårt eget bærekraftsprogram kalt Action Now, som flere andre norske toppklubber innen fotball og håndball nå viderefører og henter inspirasjon fra i sin klubb. Det handler om hvordan vi bruker den posisjonen vi som idrettslag har, til å gjøre noe mer enn bare idretten vi bedriver. Vi har en plass i folk sine hjerter og sinn, og den rollen vil vi bruke til noe godt for miljøet og folkene rundt oss. Faktisk vant vi prisen for Årets spo