Khrono
13.09.2018
«Challenge»-kampanjen. Vårt mål er å nå ut til en ung generasjon. Da er ikke akademisk språk nødvendigvis det beste virkemiddelet. Kampanjen «Challenge everything» fra NTNU har høstet en del reaksjoner.
Vår hensikt er å oppfordre til kritisk refleksjon og nysgjerrighet hos de unge.
Les merVi har for eksempel valgt å vise plakater med budskapet «Challenge democracy» på Stortinget T-banestasjon. Vi oppfordrer også til å «Challenge waste» ved avfallsstasjoner. Til sammen har vi over 100 ulike budskap som brukes i denne rekrutteringskampanjen, formidlet via ulike kanaler.
Hvordan inngår budskapet «Challenge democracy» her?
Noe av det viktigste vi gjør ved universitetene er å utfordre og stille spørsmål ved etablerte sannheter. Bjarne Foss Prorektor, NTNU
Selv lar jeg meg for eksempel bekymre av at kun seks av ti stemmeberettigede valgte å stemme ved forrige kommune og fylkestingsvalg, i 2015. Blant unge var valgdelt