AddToAny

Norsk Tipping gjør kundereise til hundereise - lanserer ny nettløsning

Hunden Otto får nye oppgaver etter reklamesuksessen.
Norsk Tippings reklamefilmer med hunden Otto har gjort stor suksess. Nå lanserer de en ny nettløsning der den gullfisk-vinnende hunden kan plukke ut Lotto-tallene for kundene, og presenterer dem på ekte Otto-vis.

- Vi vet jo at bursdagsdatoer er en klassisk måte å plukke ut tall på. Etter at de er plukket ut, så går man fort litt tom. Derfor er denne løsningen ganske så genial, sier Tove-Kristin Liberg, ansvarlig for markedskommunikasjon i Norsk Tipping.

I tillegg til den nye nettløsningen kom det også nye TV-filmer denne uken hvor Otto blant annet et på nakenspa.

Løsningen er satt sammen av flere filmer, en kampanjeside produsert av Try Apt, som videre er koblet opp mot Norsk Tippings spillserver. Tallene Otto velger ut kan dermed benyttes i neste trekning, ved hjelp av ett enkelt trykk.

- Det ble godstemning her da vi fylte opp den automatiske trekningsmaskinen vi hadde utviklet med 34 morsomme Otto-filmer. Det ble en deilig miks av moro og teknologi som vi selv ble forelsket i, sier P ål Smitt-Amundsen, utvikler i Apt Creative Tech.

De involverte fra Norsk Tipping er nevnte Tove-Kristin Liberg, i tillegg til Henning Øium og Pernille Storholm Skaret.

Teamet fra Pol består av Monika Augustsson, Emma Gyllenbreider, Janne Brenda Lysø, Marius Hanstad, Christian Lauritzen, Mads Bergstrøm, Ole-Jakob Bøe Skattum, Jonas Stava og Ole Jacob Steen-Hansen.

Fra Apt har J onathan Averstedt, Andreas Høegh, Knut Sverre, Annette Werner og Smitt-Amundsen bidratt.

Redaksjonen anbefaler Premium

Forsvaret truer Norsk Tippings Otto-dominans - men Telia «gønnet» på og vinner Reklamebørsen

Image-text:

Ett labbetrykk unna:

Med hjelp fra Otto er Lotto-spillerne kun et labbetrykk unna sine neste tallrekker. - Det ble godstemning her da vi fylte opp den automatiske trekningsmaskinen vi hadde utviklet med 34 morsomme Otto-filmer, sier Pål Smitt-Amundsen i APT Creative Tech.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

- Som kreativt byrå ønsker vi oss markedssjefer som ved siden av alle sine andre krevende oppgaver, også prioriterer kreativitet, særpreg og hva slags verden man bidrar til, skriver Simen Braathen i Brunch.
Kampanje 28.05.2022
Klesbutikken Brandy Melville søker etter «babes» som kan jobbe i butikken. Det mener Likestillings- og diskrimineringsombudet (LDO) kan være ulovlig.
Kampanje 27.05.2022
Over 600.000 har fulgt årets sesong på TV 2.
Kampanje 27.05.2022
Herman Flesvig er i gang med nye TV-innspillinger.
Kampanje 27.05.2022
Med Maja Håkenstad og Åsmund Holien Mo teller byrået 16 ansatte.
Kampanje 27.05.2022

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt