AddToAny

Norsk startup henter markedssjef fra Chelsea: - Jeg har jobbet en stund i fotballindustrien

Norsk startup henter markedssjef fra Chelsea Football Club
Anne-Lise Johnsen Robb har jobbet med markedsføring for Arsenal og Chelsea blitt kåret til «årets unge markedsfører».
E-læring-selsapet Pickatale henter Anne-Lise Johnsen Robb fra Chelsea Football Club. Pickatale er en lese- og lytteapp med et større bibliotek av digitale bøker og Robb hentes nå fra London for å lede selskapets globale lansering av deres nye skole-app.

- Anne-Lise er en proaktiv og resultatdrevet lagspiller med en svært relevant og spennende bakgrunn, og jeg kan ikke tenke meg noen som er bedre egnet til å lede arbeidet med lanseringen av Pickatale School, sier Espen Viskjer, daglig leder i Pickatale.

I Chelsea var Robb en av flere markedsjefer, nå blir Robb prosjektleder for Pickatales internasjonale satsing på skolesektoren. Hun vil være med å videreutvikle strategien for en global lansering av Pickatale School, samt etablere samarbeidspartnere.

- Anne-Lise blir et viktig tilskudd til teamet for å drive våre internasjonale vekstplaner fremover, fortsetter Viskjer.

Fortid i Arsenal og Chelsea

Robb har jobbet i fotballklubben Chelsea de siste to årene, og før dette var hun seks år hos London-rivalen Arsenal. Hun har blant annet vært prosjektleder for Arsenals første app for barn og utarbeidet og lansert Chelsea FC's nye globale merkevare for barn.

- Hvordan var det å jobbe i Chelsea og hvordan blir overgangen til Pickatale?

- Det var veldig gøy å jobbe for Chelsea. En veldig lærerik opplevelse, og jeg elsker sport så jeg følte meg veldig hjemme. Før det jobbet jeg i Arsenal, så jeg har jobbet en stund i fotballindustrien, og fikk lov til å erfare og lede mange morsomme prosjekter for begge klubbene, med hovedfokus på hvordan engasjere barn, ungdom og foreldre, sier Robb til Kampanje.

I 2016 ble hun kåret til «årets unge markedsfører» av britiske Marketing Society for arbeidet hun gjorde som markedsansvarlig for Arsenals unge tilskuere. Nå skal hun hjelpe norske Pickatale.

- Overgangen til Pickatale blir veldig spennende. Et litt nytt område, men jeg kjenner samtidig igjen målgruppen veldig godt. Og jeg gleder meg til å ta fatt på en ny utfordring og få flere barn til å lese mer, sier Robb.

- Tydelig visjon

- Det som fristet med Pickatale var at Espen Viskjer har en veldig tydelig visjon om hva han vil med Pickatale og det Sigbjørn Dugal, gründeren har kommet opp med som idé synes jeg er veldig spennende. Det å positivt kunne påvirke barn til å lese mer gjennom en kjempekul digital innovativ løsning, var noe jeg ikke kunne si nei til, sier Robb.

- Vårt mål er å etablere oss som en internasjonalt tydelig og relevant edtech-leverandør. Vi har noe helt unikt i Pickatale, som vil kunne forandre måten vi driver språkopplæring, lesetrening og ikke minst hvordan vi forholder oss til tradisjonelle lærebøker, sier Viskjer.

Pickatale er en norsk start-up, etablert i 2013. Selskapet har i dag rundt 80 ansatte i Norge, Makedonia, Polen og Kina, og har etablert seg i det norske, svenske, danske, indiske og britiske markedet.

Image-text:

Hentes fra London:

E-læring-selskapet Pickatale henter inn tidligere markedssjef Anne-Lise Johnsen Robb fra Chelsea Football Club. Her sammen med Espen Viskjer, daglig leder i Pickatale.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Færre velgere i spill kan ha sendt TV-tallene nedover.
Kampanje 24.10.2020
PR-veteran Wenche Halsen skal lede et nytt nasjonalt kompetansesenter for et aldersvennlig Norge i Ålesund.
Kampanje 23.10.2020
- Vi har jobbet lenge med Sparebank 1, men sjelden har det vært gått så grundig til verks som i arbeidet med Bedriftsløftet, sier rådgiver i Kitchen.
Kampanje 23.10.2020
- For meg var det viktig å bli en del av et ungt selskap i sterk utvikling, sier Øystein Teslo som går til Joymo.
Kampanje 23.10.2020
Nå har TV 2 allerede spilt inn ny sesong.
Kampanje 23.10.2020

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt