AddToAny

Mesternes mester vant TV-helgen - Melodi Grand Prix «mangler» fortsatt 200.000 seere

Mens «The Voice» slo Ingrid Alexandras bursdagsfeiring.
Fredag måtte TV-seerne vente en time lengre enn vanlig for å få med seg «Mesternes mester» på NRK1, men det var det til gjengeld mange som gjorde. Sendingen hadde totalt 1.308.000 seere og ble igjen helgens mest sette program, uavhengig av TV-kanal, langt foran nummer to på listen, «Nytt på nytt» med 865.000 seere.

Det viser ferske tall fra Kantars TV-måling.

NRK hadde satt av en drøy time i beste sendetid til feiringen av prinsesse Ingrid Alexandra 18-årsdag fredag, og det var det 601.000 seere som fikk med seg.

Merkedagen møtte konkurranse fra kronprinsfamiliens egen favoritt, «The Voice», som hadde 699.000 seere på TV 2.

Lørdag stod duellen igjen mellom Melodi Grand Prix på NRK1 og «Hver gang vi møtes» på TV 2.

Totalt 574.000 seere fikk med seg andre delfinale av NRKs sangkonkurranse, og selv om det er 128.000 flere enn TV 2s artister klarte å samle, utgjør det en nedgang på over 200.000 seere på ett år for Melodi Grand Prix.

Rett før TV-helgen ble sparket skikkelig i gang, kunne TV 2 og Telenor legge en syv uker lange konflikt bak seg og presentere en ny avtale som ga 550.000 husstander umiddelbar tilgang på TV 2s kanaler.

Det er ikke mulig å få øye på en tydelig Telenor-effekt verken for «The Voice» eller «Hver gang vi møtes» i Kantars TV-tall, men «Farmen kjendis» fikk et løft med 661.000 seere på søndag. Det utgjør en oppgang på 103.000 seere på én uke.

Image-text:

Gikk videre:

Farida sang seg til topps i årets andre delfinale av Melodi Grand Prix. Foreløpig engasjerer sangkonkurransen langt færre TV-seere enn i fjor. Foto: Julia Marie Naglestad

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Klesbutikken Brandy Melville søker etter «babes» som kan jobbe i butikken. Det mener Likestillings- og diskrimineringsombudet (LDO) kan være ulovlig.
Kampanje 27.05.2022
Over 600.000 har fulgt årets sesong på TV 2.
Kampanje 27.05.2022
Herman Flesvig er i gang med nye TV-innspillinger.
Kampanje 27.05.2022
Med Maja Håkenstad og Åsmund Holien Mo teller byrået 16 ansatte.
Kampanje 27.05.2022
Los & Co står bak den nye reklamekampanjen til Strim som allerede har gjort suksess på radio.
Kampanje 27.05.2022

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt