AddToAny

Lendo gir full gass - blir sponsor av Norges største motorsporttalent

Lendo har blitt sponsor av Formel 2-fører Dennis Hauger.
De siste årene har Netflix-serien «Drive to survive» skutt fart på motorsport-interessen i Norge og verden ellers. Samtidig har Norge aldri vært nærmere å ha en sjåfør i det gjeveste selskapet.

18 år gamle Dennis Hauger vant nemlig i fjor Formel 3 og skal i år kjøre i Formel 2. Det er nivået under Formel 1 og stjernene Lewis Hamilton, Max Verstappen og Mick Schumacher.

Lendo, som er en portal for refinansiering av lån og kreditt, blir nå en del av laget til Hauger. Avtalen mellom partene er på ett år, med oppsjon på forlengelse.

- Vi er drevet av høyteknologi, og elsker konkurranse. Dennis driver en av de teknisk mest avanserte idrettene i verden, og er en suveren ambassadør som treffer bredt på våre målgrupper. I likhet med Dennis er vi offensive i tankegangen, og har et langsiktig perspektiv på samarbeidet. Vi blir mer enn gjerne med ham opp i det aller ypperste selskapet, skriver Lendo i en pressemelding.

Lendo vil pryde både bilen og utstyret ellers gjennom sesongen. Sesongen har 14 TV-sendte løpshelger.

- Sammen skal vi i år skape aktiviteter og oppmerksomhet i sosiale medier og i andre kanaler, og om ikke lenge blir Dennis sentral i kommunikasjonskonseptet når Lendo utvider vårt tjenestespekter og introduserer sammenligning av billån som en del av porteføljen. Vi vil parallelt være synlige på alle Viaplays kanaler og plattformer som sender alle løpene gjennom sesongen, skriver Lendo.

På det øverste nivået i formelbil er det kun 20 sjåfører som kjører. Dennis Hauger er en del av Red Bull-akademiet i motorsport og kjører for laget Prema.

Redaksjonen anbefaler Premium

Tidobling i antall TV-seere: - Det er soleklar «all time high»

Image-text:

Får med seg Lendo:

Racingsjåfør Dennis Hauger har fått med Lendo på laget. De pryder allerede tøyet han bærer. Foto: Lise Åserud / NTB

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Klesbutikken Brandy Melville søker etter «babes» som kan jobbe i butikken. Det mener Likestillings- og diskrimineringsombudet (LDO) kan være ulovlig.
Kampanje 27.05.2022
Over 600.000 har fulgt årets sesong på TV 2.
Kampanje 27.05.2022
Herman Flesvig er i gang med nye TV-innspillinger.
Kampanje 27.05.2022
Med Maja Håkenstad og Åsmund Holien Mo teller byrået 16 ansatte.
Kampanje 27.05.2022
Los & Co står bak den nye reklamekampanjen til Strim som allerede har gjort suksess på radio.
Kampanje 27.05.2022

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt