Dagligvarehandelen
11.08.2020
Kjøttpålegg er like populært som før, til tross for en sterk kjøttfri trend og at brødsalget er synkende. Marketingsjef Anders Jordbekken i Scandza er klar for kampen om påleggshylla.
I vår kom det tre helt nye påleggsvarianter fra Synnøve innenfor fersk kjøttpålegg; servelat, kokt skinke og kyllingpålegg. Målet er å etablere seg godt i kategorien.
- Vi har prøvd å få til noe som skal smake mer enn det koster; et prisverdig alternativ om er mildt og bra og som om mange kan like, sier Anders Jordbekken.
Noen synes kanskje det er rart å se Synnøve-merket i hyllen for kjøttpålegg.
- Men vi synes ikke det er så rart. Vi har jo allerede ost, og kombinasjonen ost og skinke er veldig vanlig. Vi har også andre typiske frokostprodukter, som knekkebrød, granola og yoghurt. Alt i alt har vi et utvalg som egner seg godt, mener marketingsjefen.
- Noe litt nytt
- Kategorien domineres av store, velkjente merkevarer. Hvordan er det å skulle etablere seg her?
- Det er en hard kategori, ingen tvil om det. Men vi er vant til å konkurrere med mange etablerte og store aktører i andre kategorier. Da gjelde
Gå til mediet- Vi har prøvd å få til noe som skal smake mer enn det koster; et prisverdig alternativ om er mildt og bra og som om mange kan like, sier Anders Jordbekken.
Noen synes kanskje det er rart å se Synnøve-merket i hyllen for kjøttpålegg.
- Men vi synes ikke det er så rart. Vi har jo allerede ost, og kombinasjonen ost og skinke er veldig vanlig. Vi har også andre typiske frokostprodukter, som knekkebrød, granola og yoghurt. Alt i alt har vi et utvalg som egner seg godt, mener marketingsjefen.
- Noe litt nytt
- Kategorien domineres av store, velkjente merkevarer. Hvordan er det å skulle etablere seg her?
- Det er en hard kategori, ingen tvil om det. Men vi er vant til å konkurrere med mange etablerte og store aktører i andre kategorier. Da gjelde