Det skriver salgs- og markedssjef Krister Andreassen i Jysk til HK-Nytt i en epost.
Det ble plassert ut iPader med bilde av den enkelte ansatte i Jysk-butikkene, slik at kundene kunne si sin mening om den de hadde møtt i butikken.
Ikke oppfattet som frivillig
Ansatte i Jysk følte seg presset til å stille opp, og ordningen ble ikke oppfattet som frivillig, slik ledelsen hevdet, avdekket HK-Nytt. Enkelte ansatte opplevde seg truet med skriftlig advarsel dersom de ikke sørget for at mange nok kunder benyttet iPadene og ga sin evaluering av dem.
«Sånt skal ikke skje», responderte Krister Andreassen. Han sa at Jysk-ledelsen så alvorlig på det dersom ansatte var utsatt for den typen press. Andreassen opplyste også i artikkelen at det var igangsatt en intern evaluering av IPad-ordningen.
- God dialog med ansatte
Evalueringen konkluderte slik at ledelsen i Jysk besluttet å kutte ut personlig tilbakemelding til ansatte via iPadene, forteller Andreassen nå.
- I løpet av sommeren og høsten har Jysk-ledelsen hatt en god dialog med sine tillitsvalgte om dagens praksis, og vi har gitt alle våre ledere beskjed om å være ekstra oppmerksomme på signaler fra medarbeidere, skriver Andreassen i e-posten til HK-Nytt.
Det blir fortsatt iPader eller tablets som kundene kan bruke til evaluering av de ansatte i butikkene, men uten bilder av dem som jobber der eller spørsmål om dem, ifølge salgs- og markedssjefen.
Image-text:
DROPPER ORDNING: Etter evaluering av ordningen og dialog med tillitsvalgte velger Jysk-ledelsen å kutte ut personlig tilbakemelding på iPadene.
Jysk