LO-Aktuelt
14.06.2019
Det er fort gjort å glemme hvordan det var. Når det kommer til norsk jernbane var nemlig ikke alt bedre før. Det var verre.
Så ille var det at daværende samferdselsministre innkalte til stadig nye krisemøter, og til slutt ble det bestilt en ekspertrapport. Denne rapporten viste at norsk jernbane slet med både svak konkurranse og for dårlig tilbud til kundene. Så ble den lagt i skuffen.
Men slik kunne det ikke fortsette. For det skal ikke være noen tvil. Det er samferdselsministeren som har ansvaret for norsk jernbane. Derfor begynte vi i 2013 raskt å ta tak. Vi åpnet skuffen og fant fram rapporten, og arbeidet med jernbanereformen var i gang. Sammen med satsingen på utbygging og vedlikehold utgjør ref
Les opprinnelig artikkelMen slik kunne det ikke fortsette. For det skal ikke være noen tvil. Det er samferdselsministeren som har ansvaret for norsk jernbane. Derfor begynte vi i 2013 raskt å ta tak. Vi åpnet skuffen og fant fram rapporten, og arbeidet med jernbanereformen var i gang. Sammen med satsingen på utbygging og vedlikehold utgjør ref