AddToAny

Jakken til «Hege» er årets Black Friday-kampanje for Ulvang

Ulvang vil at folk skal kjøpe brukt under årets Black Week.
Black Friday tok Norge med storm på starten av 2010-tallet og siden har det blitt en fast tradisjon for mange å handle salgsvarer på denne dagen. I år velger flere butikker Black Week som markedsstrategi hvor de heller har salgsvarer over en lenger periode.

Klesmerket Ulvang prøver seg i år på en annerledes markedsstrategi. De vier hele sin Black Week-kampanje til til «ullgenseren til Hege», som vil si at Ulvang oppfordrer folk til å kjøpe brukte gensere på Finn fremfor å kjøpe nye i butikk.

Merkevare- og markedssjef i Ulvang, Christophe Pons, ønsker å slå et slag for gjenbruk i årets kampanje

- PaÌ Finn ligger det naÌ 853 fine og funksjonelle Ulvang ullplagg, samt mange tusen andre merker som lengter etter aÌ holde nye eiere varme og glade i flere sesonger framover. Vi ønsker aÌ faÌ folk til aÌ tenke over om de virkelig trenger aÌ kjøpe nytt hele tiden - særlig i en periode hvor kjøpepresset er irrasjonelt høyt. Kjøp brukt naÌr du kan, nytt hvis du maÌ. Det er det beste for kloden og forbrukeren og in the end, fellesskapet, sier Pons.

Den norske klesprodusenten har satt opp reklame-boards paÌ Aker Brygge og annonser i sosiale medier hvor Ulvang ønsker å bruke annonseplass paÌ aÌ selge genseren til «Hege» på Finn, fremfor nye Ulvang-gensere. FormaÌlet er aÌ faÌ folk til aÌ kjøpe brukt naÌr de kan, og på Finn.no er det i skrivende stund 697 treff på «Ulvang».

Redaksjonen anbefaler Premium

Forbrukerne ønsker grønnere BLack Friday - Høyskolelektor mener konseptet kan havne på søppelhaugen

Image-text:

Satser på gjenbruk:

Ulvang satser i år på gjenbruk i deres Black Week-kampanje og ønsker at folk heller kjøper brukte klær fremfor nye.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

En ny stor utendørsundersøkelse er ute på anbud.
Kampanje 19.01.2022
Tar opp kampen med Tencent og Sony som verdens største spillprodusent.
Kampanje 19.01.2022
For første gang ansetter konsulenthuset McKinsey en kommunikasjonssjef.
Kampanje 19.01.2022
- Reklamefilm kan fortsatt nå «folk flest» og engasjere positivt til tross for nedgang i lineær TV-titting, skriver Håvard Ose i Mediacom i denne årsoppsummeringen av Reklamebørsen.
Kampanje 19.01.2022
Har bestemt seg for å bli fast reklameteam i The Oslo Company.
Kampanje 18.01.2022

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt