Parat
04.10.2022
De aller fleste som jobber i luftfartsbransjen vil en eller annen gang oppleve å møte passasjerer som oppfører seg ufint. Nå får de ansatte mulighet til å kuses for å løse opp i slike situasjoner.
Parats nestleder Anneli Nyberg, som selv har mange års erfaring som kabinansatt, har vært en av pådriverne for å få i stand dette kurset.
Les merSom YS'representant i en partsammensatt gruppe som skal bidra i arbeidet med kompetanseløft for luftfarten, har hun vært spesielt opptatt av å få til et tilbud om hvordan en skal behandle uregjerlige passasjerer. Nyberg forteller at det har vært stor etterspørsel om kompetanseheving på dette feltet, ikke bare blant kabinansatte, men også fra andre som jobber på flyplassene. - Alle som jobber i førstelinjen vil oppleve å møte vanskelige passasjerer. Da er det viktig å vite hvordan en skal håndtere situasjonen, sier Nyberg.
Dette burde vært arbeidsgivers