Våre Veger
25.02.2021
Temmelig typisk for mange prosjekter som har med tunneloppgradering å gjøre: Det er først når alt det gamle er borte at det blir klart hva som egentlig må gjøres.
OG SÅ OGSÅ HER. Opprinnelig, ved kontraktsutlysing sommeren 2018, var det tenkt at Arnanipatunnelen (rundt 2,2 kilometer lang) og Sætre- og Bjørkhaugtunnelene (cirka 700 og 600 meter lange) skulle være ferdige innen 1. mai 2021.
Jobben skulle gjøres suksessivt, for det hadde blitt svært kronglete om alle tre skulle nattestenges samtidig. Så den lengste tunnelen måtte oppgraderes først og for seg, og deretter skulle de to kortere tunnelene tas samlet. Og slik er det blitt.
Men den opprinnelige ferdigdatoen ble justert en god del underveis, og når Arnanipatunnelen nå står ferdig i løpet av mars måned, så kan arbeidene med de to mindre tunnelene starte.
Alt ferdig i 2022
Ferdigdato for hele tunnelprosjektet, altså alle tre tunnelene, er nå satt til 2022.
Prosjektledelsen ønsker ikke å si så mye mer om når i 2022 tunnelene kan stå ferdige, for selv om de to småtunne
Gå til medietJobben skulle gjøres suksessivt, for det hadde blitt svært kronglete om alle tre skulle nattestenges samtidig. Så den lengste tunnelen måtte oppgraderes først og for seg, og deretter skulle de to kortere tunnelene tas samlet. Og slik er det blitt.
Men den opprinnelige ferdigdatoen ble justert en god del underveis, og når Arnanipatunnelen nå står ferdig i løpet av mars måned, så kan arbeidene med de to mindre tunnelene starte.
Alt ferdig i 2022
Ferdigdato for hele tunnelprosjektet, altså alle tre tunnelene, er nå satt til 2022.
Prosjektledelsen ønsker ikke å si så mye mer om når i 2022 tunnelene kan stå ferdige, for selv om de to småtunne