AddToAny

GK i verdenstoppen på Content Awards - også Hyper og Trigger henter gull

Det ble fem norske gull i den internasjonale reklamekonkurransen.
Geelmuyden Kiese sikret seg to gull, ett sølv og én bronse da The International Content Marketing Awards (CMA) gikk av stabelen torsdag kveld..

Det gjør GK til et av de mestvinnende byråene i utdelingen som er åpen for bidrag fra hele verden. De deler førsteplassen med Cedar Communications.

- Vi er blitt godt vant på CMA. Vi hadde 18 innsendte bidrag og var nominert med 14. Det var ikke like mange metall i år, men vi ender opp med å være mestvinnende i år som i fjor, sier kreativ leder Ole Henrik Stubberud i Geelmuyden Kiese.

- Kreativitet og kvalitet når gjennom

De henter et av gullene for en serie filmer de har laget for Civita i kampanjen «Verdens likeste land». Filmene er produsert av Fenomen Film.

Det andre gullet får de for en video de har laget for Elvia i forbindelse med omprofileringen fra Hafslund Nett. Fus har produsert denne filmen.

Her hjemme har debatten om innholdsmarkedsføring og effekten av milliardene annonsørene bruker på dette virkemiddelet rast i Kampanjes spalter, utløst av et innlegg planner Anders Erikson skrev tidligere i november.

- Viser dette at innholdsmarkedsføring er verdt det?

- Det er kreativitet og kvalitet som når gjennom, uansett om det er reklame, innhold, eller hva man kaller det. Det handler om evnen til å engasjere og holde på interessen til mottakeren, sier Stubberud.

Klimamyter til topps

GK var i godt norsk selskap på torsdag, der også Hyper hentet to gull.

Hyper ble blant annet vinneren av tidenes aller første utdelingen i den nye kategorien «Best purpose-led content» da The International Content Marketing Awards gikk av stabelen torsdag kveld.

Gullet får de for kampanjen «Klimamyter» som de har laget for Klimaetaten i Oslo kommune, og som Kampanje har omtalt tidligere.

- Å lykkes med myteknusing er en utfordrende, men viktig kommunikasjonsjobb. Med vår kjærlighet til dette konseptet satte vi et høyt ambisjonsnivå for kvalitet i filmproduksjonen. Vi ønsker å trekke en ung målgruppe gjennom et lengre kommunikasjonsløp med pedagogisk og faktabasert innhold. Det er krevende, og forutsetter oppmerksomhet, snert og glimt i øyet, sier strategisk rådgiver i Hyper, Marte Listhaug.

Kommunikasjonssjef i Klimaetaten, Birgitte Bøen, forteller at de valgte litt andre kommunikasjonsgrep enn tidligere i arbeidet med klimamytene.

- Filmene og artiklene har skapt stort engasjement hos publikum. Det er derfor ekstra stas for oss at resultatet også blir lagt merke til og berømmet av andre fagfolk.

Det prisvinnende samarbeidet mellom Hyper og Klimaetaten fortsetter, selv om Hyper fremover må dele på jobben med et knippe konkurrenter.

Hyper fikk i tillegg gull for en rekrutteringskampanje de har laget for Capgemini innen «Best inter-company Engagement».

Trigger fikk også uttelling for sine innsendte bidrag med ett gull for Karo Pharma og ytterligere tre sølv.

Image-text:

Gulljobb:

Civita-kampanjen «Verdens likeste land» er en av flere norske jobber som belønnes med gull på den internasjonale prisutdelingen for innholdsmarkedsføring. Det er Geelmuyden Kiese som står bak.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

En ny stor utendørsundersøkelse er ute på anbud.
Kampanje 19.01.2022
Tar opp kampen med Tencent og Sony som verdens største spillprodusent.
Kampanje 19.01.2022
For første gang ansetter konsulenthuset McKinsey en kommunikasjonssjef.
Kampanje 19.01.2022
- Reklamefilm kan fortsatt nå «folk flest» og engasjere positivt til tross for nedgang i lineær TV-titting, skriver Håvard Ose i Mediacom i denne årsoppsummeringen av Reklamebørsen.
Kampanje 19.01.2022
Har bestemt seg for å bli fast reklameteam i The Oslo Company.
Kampanje 18.01.2022

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt