I tillegg til fem millioner til nye skilt, vil høgskoleledelsen bruke 10 millioner kroner til utvikling av ny profil, markedsføring og ulike andre tiltak for å «sikre at det nye universitet er godt kjent i alle målgrupper, samt tiltak for ansatte». Dette kommer fram i styrepapirene som er lagt ut før fredagens møte i høgskolestyret.
Søknad før årsskiftet
I dag, tirsdag 12.desember, bestemmer NOKUT-styret seg for om det vil anbefale HiOAs universitetssøknad, etter at en sakkyndig komité har gitt et positivt svar.
Skilt som dette skal byttes ut med OsloMet-skilt, hvis det går som rektor Curt Rice vil. Foto: Skjalg Bøhmer Vold
Hvis NOKUT-styret sier ja, kan HiOAs søknad sendes inn til Kunnskapsdepartementet før årsskiftet, og da må det følge med et forslag til navn på det nye universitetet.
Det er Kongen i statsråd som endelig bestemmer om HiOA får endre institusjonskategori til universitet og hvilket navn universitetet vil ha.
På høgskolens styremøtet fredag 15. desember vil Rice be styret vedta følgende forslag til universitetsnavn:
OsloMet - Storbyuniversitetet (bokmål og nynorsk).
OsloMet - Oslo Metropolitan University (engelsk).
På skiltene skal det kun stå OsloMet, går det fram av styrepapirene til møtet.
Merkevaren
I følge styrepapirene skal det bygges en konsistent merkevare for det nye universitetet gjennom budskap, opplevelse, visuel