Kjøttbransjen
09.12.2021
industrien og resten av matindustrien har i en årrekke vært dårlig og synkende. Nå igangsettes en nasjonal, flerårig rekrutteringskampanje som forhåpentligvis vil bedre søkningen til utdanninger næringen har behov for.
Formålet med prosjektet er gjennom en flerårig rekrutteringskampanje å øke rekrutteringen av kompetente arbeidstakere til matog måltidsbransjen og økt rekruttering til utdanningene innen restaurant- og matfag.
Målgruppen for kampanjen vil først og fremst være skoleelever, foresatte og unge voksne.
Øvrige målgrupper og rekrutteringsveier inn i mat- og måltidsbransjen er også aktuelle, slik de er beskrevet i rekrutteringsutvalgets rapport Uten fagarbeidere - ingen matnasjon.
«Mat- og måltidsbransjen» er en samlebetegnelse for de utdanningstilbud, virksomheter, institusjoner og yrkesgrupper som er involvert i verdikjeden
Gå til medietMålgruppen for kampanjen vil først og fremst være skoleelever, foresatte og unge voksne.
Øvrige målgrupper og rekrutteringsveier inn i mat- og måltidsbransjen er også aktuelle, slik de er beskrevet i rekrutteringsutvalgets rapport Uten fagarbeidere - ingen matnasjon.
«Mat- og måltidsbransjen» er en samlebetegnelse for de utdanningstilbud, virksomheter, institusjoner og yrkesgrupper som er involvert i verdikjeden