AddToAny

Dobler salget av discovery+: - Nattens rekordløp topper nok det hele for mange

Har hentet inn dobbelt så mange abonnenter som under vinter-OL i PyeongChang.
Under åpningsuken av OL har Discoverys digitale plattformer i Europa hatt et rekordhøyt antall besøkende. Discovery skriver i en melding at de så langt under OL i Tokyo, har hentet inn dobbelt så mange nye digitale abonnenter som de gjorde totalt under hele vinter-OL i PyeongChang 2018.

- Det er klart at OL har vært et fint utstillingsvindu for discovery+, og vi er veldig fornøyde med de digitale tallene så langt, sier Espen Skoland, operativ leder i Discovery Norge og kommunikasjonsdirektør i Discovery i EMEA til Kampanje.

Discovery melder også at årets seene i Europa så langt har strømmet 750 millioner minutter - 18 ganger så mye som på samme tidspunkt under OL i PyeongChang 2018 og for Norges del er det ingen tvil om at nattens OL-gull nok kommer til å drive seertallene ytterligere oppover.

- Sommer-OL generelt har vært en stor opptur så langt, og denne uka merker vi virkelig at nordmenn har gått inn i bobla. Nattens rekordløp topper nok det hele for mange så langt, men vi har fortsatt veldig mye godt i vente, fortsetter Skoland.

Øker markedsandelene

Discovery og TVNorge kunne mandag denne uken fortelle om sterke markedsandeler under OL. Flaggskipet TVnorge økte sin markedsandel fra drøye seks prosent til over ni prosent i riksuniverset (10-79 år).

Mer bekymringsfullt derimot er det at Discovery som TV-hus går tilbake i TV-markedet i juli samlet sett. men forhandlingsdirektør i Omnicom tror på enda sterkere tall fremover.

- Det kommer til å bli en veldig god uke for de nå, men det er samtidig prisgitt at de ikke gjør altfor mange stunt med å kjøre store begivenheter over på strømmetjenesten sin. Det at det går eksklusivt på discovery+ drar tallene ned totalt sett. Det er ikke tvil om at det er en andel av befolkningen som synes det er vanskelig å finne frem dit, sier Buskop.

Så langt har Discovery valgt å legge både håndball, friidrett og sandvolleyball på sin strømmetjeneste for å bygge opp kundebasen i det viktige, digitale TV-markedet.

- Det er her det store regnestykket ligger for Discovery med tanke på om OL blir en suksess eller ikke. Å få nye kunder på strømmetjenesten discovery+ er en stor og viktig strategisk satsing som også strekker seg utenfor Norges grenser, sier han.

Slå vinter-OL i 2018

I følge meldingen skal også 275 millioner seere i Europa ha sett OL så langt via Discoverys sendinger. Over 100 millioner seere skal ha sett OL-sendingene digitalt eller via Discoverys TV-kanaler, mens 175 millioner skal ha sett Discovery-sendingene distribuert hos andre kanaler. Sammenlagt gir dette en ti prosent høyere reach en under PyeongChang 2018.

I Norge var den linære seerandelen for håndball-kampen mellom Norge og Spania spesielt høy, med 78 prosent.

Image-text:

Knuste verdensrekord:

Karsten Warholm sikret Norge gull under OL i Tokyo i 400 meter hekk natt til tirsdag. Foto: NTB

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Overtar 60 prosent av aksjene i Try. - Gullstandarden på et selskap, mener Kjetil Try.
Kampanje 16.09.2021
- Målet er at våre medlemmer, gamle som nye, virkelig skal se verdien av den frivillige jobben vi legger i dette, sier styreleder i Mediaforum.
Kampanje 16.09.2021
- Programmet har fått en langt mer lovende start enn byggeprosjektet, sier kommunikasjonsdirektør.
Kampanje 16.09.2021
- Det har vært frustrerende til tider, sier Kristine Nergaard om byrålivet.
Kampanje 16.09.2021
De siste årene har vært et eventyr, sier Tor Jacobsen.
Kampanje 16.09.2021

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt