Dagligvarehandelen
19.10.2021
Merkevarene har blitt enda viktigere for Bunnpris. Samtidig har emv-andelen av omsetningen i kjeden sunket.
- K onkurransedyktige priser på kjente merkevarer gir oss økt salg, fastslår kategori- og markedsdirektør Anders Moe.
Hos Bunnpris har emv-andelen falt de siste tre årene og ligger nå på 10,4 prosent av omsetningen. I andre kjeder har egne merkevarer fått en økt andel av omsetningen i den senere tid.
- Det har gitt en strategisk posisjon for oss, fremholder kategori- og markedsdirektøren.
- Betyr det en bevisst nedprioritering av emv?
- Nei, det betyr en mer målrettet og helhjertet satsing på dem, forsikrer han.
Omfatter alle varegrupper
Merkevaresatsingen til Bunnpris startet for tre år siden.
- Vi har lært underveis. Hva som virker, har utkrystallisert seg tydelig, fremholder Anders Moe.
- Har dere utpekt bestemte varegrupper for satsingen?
- Nei, den går på tvers av kategoriene. Det avgjørende er hva
Gå til medietHos Bunnpris har emv-andelen falt de siste tre årene og ligger nå på 10,4 prosent av omsetningen. I andre kjeder har egne merkevarer fått en økt andel av omsetningen i den senere tid.
- Det har gitt en strategisk posisjon for oss, fremholder kategori- og markedsdirektøren.
- Betyr det en bevisst nedprioritering av emv?
- Nei, det betyr en mer målrettet og helhjertet satsing på dem, forsikrer han.
Omfatter alle varegrupper
Merkevaresatsingen til Bunnpris startet for tre år siden.
- Vi har lært underveis. Hva som virker, har utkrystallisert seg tydelig, fremholder Anders Moe.
- Har dere utpekt bestemte varegrupper for satsingen?
- Nei, den går på tvers av kategoriene. Det avgjørende er hva