Dagligvarehandelen
06.03.2018
Barnemat-kategorien nådde totalt 790 millioner kroner i 2017, med en vekst på 2 prosent. Økologisk barnemat vokste med 4 prosent.
Dermed er økologiandelen nå på 35 prosent i produktkategorien i sin helhet, og er aller høyest innenfor barnemat på glass og poser. Gjennom nye lanseringer skal veksten for økologisk fortsette, tror kategorigruppesjef Marit Five i Jensen & Co.
Har store handlekurver
- Nyheter er viktige i en kategori som er sentral for kjøpmannen for å kapre småbarnsfamiliene. Småbarnsfamilier er ofte opptatt av økologiske og rene ingredienser, og de har store handlekurver. Her stiller Jensen & Co med Ella's Kitchen sterkt, mener Five.
Ella's Kitchen ser ifølge Five verden gjennom ba
Gå til medietHar store handlekurver
- Nyheter er viktige i en kategori som er sentral for kjøpmannen for å kapre småbarnsfamiliene. Småbarnsfamilier er ofte opptatt av økologiske og rene ingredienser, og de har store handlekurver. Her stiller Jensen & Co med Ella's Kitchen sterkt, mener Five.
Ella's Kitchen ser ifølge Five verden gjennom ba