Våre Veger
26.01.2017
Da selskapet Nye Veier ble opprettet hørte vi at de skulle bygge vegene bedre, billigere og raskere enn det Statens Vegvesen har gjort til nå. Det er tydelig at det var for ambisiøst, så nå konsentrerer de seg om å bygge billigere veger.
Dessverre så har billige veger en tendens til ikke å være så bra som noe dyrere veger, så det er nå interessant å se hvor mye dårligere disse billige vegene blir.
Vi hører at det skal kuttes i vegbelysningen, så hva betyr det for sikkerhet, fremkommelighet, komfort og drift og vedlikehold. Det skjer fra 1,5 til 2 ganger så mye ulykker i mørke sammenliknet med i dagslys, størst forskjell er det på de mest alvorlige ulykkene. Når en setter opp god vegbelysning vil en fjerne det meste av denne økningen. Dette betyr at vi må forvente bort
Gå til medietVi hører at det skal kuttes i vegbelysningen, så hva betyr det for sikkerhet, fremkommelighet, komfort og drift og vedlikehold. Det skjer fra 1,5 til 2 ganger så mye ulykker i mørke sammenliknet med i dagslys, størst forskjell er det på de mest alvorlige ulykkene. Når en setter opp god vegbelysning vil en fjerne det meste av denne økningen. Dette betyr at vi må forvente bort