Dagligvarehandelen
17.01.2017
Kiwi startet året 2017 med en markedsandel som for første gang i kjedens 28 år lange historie er på over 20 prosent.
Også i året som er gått har Kiwi vært markedets vekstvinner på sammenlignbare butikker - med tett oppunder imponerende seks prosent organisk vekst.
33,6 milliarder
Omsetningen i 2016 kom opp i 33,6 milliarder kroner, og med det troner Kiwi som den ubestridt største kjeden i Norgesgruppen, så vel i omsetning som i antall butikker.
Kiwi-sjef Jan Paul Bjørkøy legger ikke skjul på at det har vært et godt år.
- Vi gikk inn i året med en markedsandel på 18,9 prosent, og nådde 20-tallet i løpet av året. Omsetningen økte med 2,8 milliarder kroner og markedsandelen nådde 20 prosent. Joda, vi er i et svært godt sig, sier han.
I løpet av året ble det åpnet 33 nye Kiwi-butikker, slik at kjeden nå teller 650 utsalg. Butikkveksten vil fortsette, og Bjørkøy antyde
Gå til mediet33,6 milliarder
Omsetningen i 2016 kom opp i 33,6 milliarder kroner, og med det troner Kiwi som den ubestridt største kjeden i Norgesgruppen, så vel i omsetning som i antall butikker.
Kiwi-sjef Jan Paul Bjørkøy legger ikke skjul på at det har vært et godt år.
- Vi gikk inn i året med en markedsandel på 18,9 prosent, og nådde 20-tallet i løpet av året. Omsetningen økte med 2,8 milliarder kroner og markedsandelen nådde 20 prosent. Joda, vi er i et svært godt sig, sier han.
I løpet av året ble det åpnet 33 nye Kiwi-butikker, slik at kjeden nå teller 650 utsalg. Butikkveksten vil fortsette, og Bjørkøy antyde