Dagligvarehandelen
23.05.2017
Når Torbjørn Johannson dukker opp på en butikkåpning, aner man at miljøet er i fokus.
- Kiwi er miljøspydspissen i norsk dagligvarehandel, lød Norgesgruppens konserndirektør for logistikk og miljø da han deltok på åpningen av Kiwis miljøbutikk i Sande i Vestfold i forrige uke.
- Kiwi handler der andre bare preiker, mener Torbjørn Johannson.
Nummer tre
Kiwi har tidligere åpnet to miljøbutikker, som begge har gitt solide resultater hva gjelder energiforbruk og klimagassutslipp. Den første så dagens lys på Auli i Akershus i 2014. Senere videreførte man satsingen i en butikk på Elverum.
Den nye butikken i Sande, som har en salgsflate på 1.150 kvadratmeter og 14 ansatte, har tatt med seg og videreutviklet elementene fra de to foregående.
- Da vi valgte grønt som farge i
Gå til mediet- Kiwi handler der andre bare preiker, mener Torbjørn Johannson.
Nummer tre
Kiwi har tidligere åpnet to miljøbutikker, som begge har gitt solide resultater hva gjelder energiforbruk og klimagassutslipp. Den første så dagens lys på Auli i Akershus i 2014. Senere videreførte man satsingen i en butikk på Elverum.
Den nye butikken i Sande, som har en salgsflate på 1.150 kvadratmeter og 14 ansatte, har tatt med seg og videreutviklet elementene fra de to foregående.
- Da vi valgte grønt som farge i