AddToAny

Discovery kjøper seg inn i meglerselskap

Discovery kjøper seg inn i meglerselskap
Det norske nett-eiendomsmegler-selskapet Propr får det amerikanske mediekonsernet Discovery Networks på eiersiden, ifølge Finansavisen. Aksjene betales med reklametid til en verdi på 20 millioner kroner.
- Det er store rabatter i tv-reklame, så det er ikke vanskelig å regne baklengs for å finne hvor mye tv-reklame det er snakk om. Men dealen er ikke i boks ennå. Vi håper imidlertid å få den på plass, sier Roger Sedal, som til daglig jobber hos eiendomsmegleren Sem & Johnsen, og som er blant eierne av nettmegleren.

Propr skal ha innkalt til generalforsamling der det bes om fullmakt til å gjøre en emisjon på 20 millioner kroner med oppgjør i tv-reklame. Planen skal være å inngå en avtale med et mediehus om annonsering med betaling i form av egenkapital. Og ifølge Finansavisen er dette mediehuset Discovery Networks.

Forretningsideen til Propr er å legge til rette for at boligselgere kan selge sin egen bolig. På eiersiden står foruten Sem & Johnsen, blant annet Rasmussen-gruppen, investoren Torstein Tvenge og gründerne.

Kjøper:

Det amerikanske mediekonsernet Discovery Networks skal være interessert i å kjøpe seg inn på eiersiden til nettmegleren Propr. Foto: Reuters

Bytter reklametid mot aksjer.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Største børsnotering siden 2010. IT-selskapet Evry planlegger å noteres på hovedindeksen på Oslo Børs. Børsnoteringen blir den største i Norge siden 2010. Selskapet skal i forbindelse med børsnoteringen hente 3 milliarder kroner.
article_web Kampanje 23.05.2017
Dropper bindingstider og har Elle på kundelisten.
article_web Kampanje 23.05.2017
Lars Galtung svarer på kritikken fra Hilde Charlotte Solheim. Journalist Hilde Charlotte Solheim mener Tine dreper merkevaren sin ved å sette Jarlsberg på osten som i fremtiden skal lages i Irland og USA.
article_web Kampanje 22.05.2017
Både 71 grader nord og Neste sommer avsluttet sesongen med 200.000 færre seere enn i fjor. Tidligere fotballproff Ole Martin Årst vant årets sesong 71 grader nord - Norges tøffeste kjendis, som er den åttende i rekken.
article_web Kampanje 22.05.2017
Slik blir merkevaren en del av kundens liv, skriver Adrian Peretz. Image-text: Suksess: I den amerikanske serien Modern Family klarte Apple å integrere sine merkevarer i en hel episode.
article_web Kampanje 22.05.2017

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forste-steg fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten hus-bolig i-skolen journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kirkegarden kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt