AddToAny

Discovery kjøper seg inn i meglerselskap

Discovery kjøper seg inn i meglerselskap
Det norske nett-eiendomsmegler-selskapet Propr får det amerikanske mediekonsernet Discovery Networks på eiersiden, ifølge Finansavisen. Aksjene betales med reklametid til en verdi på 20 millioner kroner.
- Det er store rabatter i tv-reklame, så det er ikke vanskelig å regne baklengs for å finne hvor mye tv-reklame det er snakk om. Men dealen er ikke i boks ennå. Vi håper imidlertid å få den på plass, sier Roger Sedal, som til daglig jobber hos eiendomsmegleren Sem & Johnsen, og som er blant eierne av nettmegleren.

Propr skal ha innkalt til generalforsamling der det bes om fullmakt til å gjøre en emisjon på 20 millioner kroner med oppgjør i tv-reklame. Planen skal være å inngå en avtale med et mediehus om annonsering med betaling i form av egenkapital. Og ifølge Finansavisen er dette mediehuset Discovery Networks.

Forretningsideen til Propr er å legge til rette for at boligselgere kan selge sin egen bolig. På eiersiden står foruten Sem & Johnsen, blant annet Rasmussen-gruppen, investoren Torstein Tvenge og gründerne.

Kjøper:

Det amerikanske mediekonsernet Discovery Networks skal være interessert i å kjøpe seg inn på eiersiden til nettmegleren Propr. Foto: Reuters

Bytter reklametid mot aksjer.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

T/A Opt henter Anders Nymoen Valseth fra Iprospect. Han går inn i stillingen som sjef for søkemotormarkedsføring i digitalbyrået, som ble startet av Try og Venture Factory for snart to år siden.
article_web Kampanje 26.02.2017
Forbrukerombudet mener boligsalgstjenesten gir feil bilde av pris og kjøpers trygghet. Propr er en tjeneste hvor boligselgere kan selge boligen sin selv, med bistand fra et meglerforetak.
article_web Kampanje 25.02.2017
CNN og The New York Times var blant dem som ble utestengt da Det hvite hus fredag håndplukket nyhetsmedier som fikk møte Donald Trumps talsmann Sean Spicer. Journalister fra en rekke medier som kritisk har dekket Trump, ble nektet adgang.
article_web Kampanje 24.02.2017
Blank, som beskriver seg selv som et slags konsulentselskap, åpnet dørene under dekknavnet JDO& av tre tidligere Bekk-ansatte i september 2015. Halvannet år og et navnebytte senere, har tre blitt til 28.
article_web Kampanje 24.02.2017
TV 2-reporter Ronnie Baraldsnes var blant 45 TV 2-ansatte som i januar fikk beskjed om at han var overtallig. I går kom meldingen om at han likevel får fortsette i kanalen.
article_web Kampanje 24.02.2017

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene forskerforum forskningno forste-steg fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hus-bolig i-skolen journalen journalisten kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kirkegarden kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transportarbeideren universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt