AddToAny

Discovery kjøper seg inn i meglerselskap

Discovery kjøper seg inn i meglerselskap
Det norske nett-eiendomsmegler-selskapet Propr får det amerikanske mediekonsernet Discovery Networks på eiersiden, ifølge Finansavisen. Aksjene betales med reklametid til en verdi på 20 millioner kroner.
- Det er store rabatter i tv-reklame, så det er ikke vanskelig å regne baklengs for å finne hvor mye tv-reklame det er snakk om. Men dealen er ikke i boks ennå. Vi håper imidlertid å få den på plass, sier Roger Sedal, som til daglig jobber hos eiendomsmegleren Sem & Johnsen, og som er blant eierne av nettmegleren.

Propr skal ha innkalt til generalforsamling der det bes om fullmakt til å gjøre en emisjon på 20 millioner kroner med oppgjør i tv-reklame. Planen skal være å inngå en avtale med et mediehus om annonsering med betaling i form av egenkapital. Og ifølge Finansavisen er dette mediehuset Discovery Networks.

Forretningsideen til Propr er å legge til rette for at boligselgere kan selge sin egen bolig. På eiersiden står foruten Sem & Johnsen, blant annet Rasmussen-gruppen, investoren Torstein Tvenge og gründerne.

Kjøper:

Det amerikanske mediekonsernet Discovery Networks skal være interessert i å kjøpe seg inn på eiersiden til nettmegleren Propr. Foto: Reuters

Bytter reklametid mot aksjer.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Journalister fra NRK og DN hedres av Riksmålsforbundet. Hans Olav Brenner mottok TV-prisen, Fredrik Solvang fikk Lytterprisen og Audun Vinger ble overrakt Gullpennen da Riksmålsforbundet delte ut Medieprisene 2017 under et arrangement mandag.
article_web Kampanje 25.04.2017
Medalen-navnet er ikke ukjent i norsk byråsammenheng. Nå skal Joachim lede Toyotas nye inhouse-byrå. Image-text: Kjøreglede: Lederen av Toyotas nye inhouse-byrå, Joachim Medalen, bor i Stockholm for tiden uten bil.
article_web Kampanje 25.04.2017
Ny sesong har gitt over én million besøkende. I påskeuken var det endelig slutt på ventetiden for Skam -fansen. Da ble det første klippet fra sesong fire, der Sana har hovedrollen, lagt ut på tv-seriens nettside.
article_web Kampanje 25.04.2017

Først markedsdirektøren. Så toppsjefen. Ny Creuna-topp finner veien til konsulentbransjen. Ole Morten Damlien er tilbake i konsulentbransjen og Accenture etter fem år i Creuna.

article_web Kampanje 24.04.2017
- Blogger Nygård-Hansens kritikk av annonsedirektør Walles innlegg, er fascinerende lesning, skriver Per Håkon Fasting. Hans-Petter Nygård-Hansen har fått en stemme i det norske mediemarkedet, sågar i offentligheten ser det ut til.
article_web Kampanje 24.04.2017

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene forskerforum forskningno forste-steg fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hus-bolig i-skolen journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kirkegarden kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt