AddToAny

Discovery kjøper seg inn i meglerselskap

Discovery kjøper seg inn i meglerselskap
Det norske nett-eiendomsmegler-selskapet Propr får det amerikanske mediekonsernet Discovery Networks på eiersiden, ifølge Finansavisen. Aksjene betales med reklametid til en verdi på 20 millioner kroner.
- Det er store rabatter i tv-reklame, så det er ikke vanskelig å regne baklengs for å finne hvor mye tv-reklame det er snakk om. Men dealen er ikke i boks ennå. Vi håper imidlertid å få den på plass, sier Roger Sedal, som til daglig jobber hos eiendomsmegleren Sem & Johnsen, og som er blant eierne av nettmegleren.

Propr skal ha innkalt til generalforsamling der det bes om fullmakt til å gjøre en emisjon på 20 millioner kroner med oppgjør i tv-reklame. Planen skal være å inngå en avtale med et mediehus om annonsering med betaling i form av egenkapital. Og ifølge Finansavisen er dette mediehuset Discovery Networks.

Forretningsideen til Propr er å legge til rette for at boligselgere kan selge sin egen bolig. På eiersiden står foruten Sem & Johnsen, blant annet Rasmussen-gruppen, investoren Torstein Tvenge og gründerne.

Kjøper:

Det amerikanske mediekonsernet Discovery Networks skal være interessert i å kjøpe seg inn på eiersiden til nettmegleren Propr. Foto: Reuters

Bytter reklametid mot aksjer.

Gå til mediet

Flere saker fra Kampanje

Nå gir de gass med Hellstrøm og innholdsmarkedsføring. Truls Svendsen, Thomas Numme og Harald Rønneberg er i tillegg til Odd Nicolai Nansen de største eierne i Plan-B TV, som de eier gjennom managementselskapet Plan-B.
article_web Kampanje 28.06.2017
Kommer sist fra Aker Solutions. Barbara Jahn sluttet som prosjektsjef for ekstern underholdning i NRK i 2012. Derfra gikk hun til Rubicon TV hvor hun har vært programsjef for underholdning, før hun i fjor meldte overgang til Aker Solutions,
article_web Kampanje 28.06.2017
Kristian Schüffner er en av flere ledere som har forlatt selskapet på kort tid. Kommersiell direktør Kristian Schüffner har sluttet i RiksTV, tre år etter at han ble ansatt.
article_web Kampanje 28.06.2017
Elleve hjelpeorganisasjoner går sammen. Empefire står bak kampanjen. Det kan være vanskelig å få folk til å stoppe opp på Facebook, særlig for hjelpeorganisasjoner.
article_web Kampanje 28.06.2017
TV 2 takket nei til Trond Kvernstrøms nye tv-konsept. Image-text: Hver gang vi møtes: De tidligere kollegene, programdirektør Jarle Nakken i TV 2 og The Oslo Company-partner Trond Kvernstrøm, skal konkurrere om matglade tv-seere.
article_web Kampanje 28.06.2017

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten golferenno gullur handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten hus-bolig i-skolen journalen journalisten juristkontakt kampanje khrono kilden-kjonnsforskningno kirkegarden kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt musikkultur natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse psykologiskno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog sno-ski sykepleien synkron tannhelsesekreteren teknisk-ukeblad Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt