AddToAny

AUTOMATISERER BILSKADE

AUTOMATISERER BILSKADE
I disse dager kommer Gjensidige med en helt ny løsning for skadeoppgjør på bil. Målet er at kunden skal få et enklere oppgjør og smidigere håndtering når skaden skjer.
Tanken er at kunden skal kunne ordne så mye som mulig via mobiltelefonen. Alt fra å melde skaden, bestille eventuell veihjelp og ta bilde av skaden slik at vi automatisk kan taksere den, sier Sigurd Austin, konserndirektør for skade i Gjensidige.

Selskapet har gått gjennom hele skadeprosessen, fra skadested til verksted. I verste fall må kundene gjennom 54 spørsmål før de får dra til verksted.

- Denne prosessen må forenkles. Nå er vi nede i fem spørsmål i vår nye app for å få kunden inn på verksted med leiebil og veihjelp hvis de skulle trenge det, forklarer Austin. Appen leser nøyaktig hvor kunden er og gir veihjelpen beskjed om dette. Samtidig kan kunden følge med på hvor veihjelpen er.

- Dette gir mer ro i situasjonen når kundene vet hvor lang tid det går før de får hjelp. Da kan de gå å ta en kopp kaffe
Gå til mediet

Flere saker fra Finansfokus

- Vi vil kjempe med alle midler i årets tariffoppgjør for å få gjennomslag for økt kjøpekraft for våre medlemmer. Etter mange magre år med reallønnsnedgang, er det nå arbeidstakernes tur, sier forbundsleder Vigdis Mathisen.
Finansfokus 12.03.2024
«Menneskene har en superkraft. Vi klarer å stå i smerte og ubehag over tid». Det å stå i det og holde ut selv når det er motstand, var ett av hovedbudskapene da John Hammersmark, også kjent som kapteinen i Kompani Lauritzen (KL), holdt foredrag for en fullsatt kinosal i Stavanger. Han vil også at du skal gi deg selv en klapp på skulderen når du takler en utfordring.
Finansfokus 12.03.2024
Vi starter med å skru tiden tilbake til 1995. Televerket endrer navn til Telenor ASA og blir et globalt telekomselskap som etter hvert får en betydelig virksomhet i Asia.
Finansfokus 12.03.2024
If har totalrenovert hovedkontoret på Vækerø i Oslo med et helt bestemt mål: Å fremme samhandling mellom avdelingene. Ansatte forteller at det nå er blitt lettere å spørre hverandre.
Finansfokus 12.03.2024
Mastercard har investert syv milliarder dollar i nettsikkerhet og kunstig intelligens i kampen mot nettkriminalitet de siste årene.
Finansfokus 12.03.2024

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batmagasinet bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalisten juristkontakt khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport Kontekst lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sykepleien synkron tannhelsesekreteren Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt